سوسن طاقدیس نویسنده و شاعر ادبیات کودکان و نوجوانان درگذشت




سوسن طاقدیس، نویسنده و شاعر ادبیات کودکان و نوجوانان
سوسن طاقدیس، نویسنده و شاعر ادبیات کودکان و نوجوانان و نویسنده «قدم یازدهم» برگزیده بیست و سومین دوره کتاب سال ایران ، در اثر عارضه قلبی در ۶۱ سالگی در گذشت.
خانم طاقدیس در بهمن ۱۳۳۸ در شیراز به دنیا آمد و در زمینه ادبیات کودک و نوجوان آثار متعددی را به چاپ رساند، فعالیت داستان نویسی حرفه‌ای خود را با نوشتن داستان «بابای من دزد بود» در کیهان بچه‌ها آغاز کرد.
از جمله آثار او می‌توان به “قدم یازدهم”، “زرافه من آبی است”، “پشت آن دیوار آبی” ، “هزار سال نگاه”، “تو هم آن سرخی را می‌بینی” ،”شما یک دماغ زرد ندیدید” و “جوراب سوراخ”، “یکی بود”، “دخترک و فرشته‌اش” اشاره کرد.

سوسن طاقدیس سال ۱۳۸۶ موفق شد برای کتاب قدم یازدهم جایزه کتاب سال را دریافت کند

خانم طاقدیس فعالیت ادبی خود را با نوشتن قصه برای کودکان و نوجوان در مجله “کیهان بچه‌ها” از دهه شصت آغاز کرد و تا واپسین روزهای زندگی به کار خود ادامه داد. نخستین قصه‌ای که از او در کیهان بچه‌ها چاپ شد، “بابای من دزد بود” نام داشت.
او برای کتاب “قدم یازدهم” توانست جایزه کتاب سال ۱۳۸۶ و برای “شما یک دماغ زرد ندیدید” جایزه پروین اعتصامی را در سال ۸۴ دریافت کند.
او همچنین یک لوح تقدیر دانشگاه الزهرا برای مجموعه فعالیت هنری، لوح سپاس از مرکز امور مشارکت زنان ریاست جمهوری سال ۱۳۷۹ دریافت کرد.

Comments

Popular posts from this blog

قالیباف: با توجه به شیوع کرونا، تعویق کنکور ضروری است

ایران اولین بار در جهان است که از تروریسم حمایت مالی می کند

سفر یک تیم عالی رتبه نظامی #آمریکا به #قطر