دو مستند ایرانی از جشنواره باستان‌شناسی آمریکا جایزه دریافت کردند

دو مستند ایرانی از جشنواره باستان‌شناسی آمریکا جایزه دریافت کردند
فیلم‌های مستند ایرانی «حافظ و گوته» و «وَرس» به ترتیب در هفدهمین جشنواره بین المللی باستان شناسی و میراث فرهنگی آمریکا (TAC) به ترتیب جایزه بهترین موسیقی متن فیلم و جوایز ویژه هیئت داوران را بدست آوردند.
به گفته مرکز توسعه روابط عمومی مستند و فیلم تجربی ، جشنواره باستان شناسی و میراث فیلم آمریکا تقریباً امسال به دلیل شیوع هاله برگزار شد و فروش بلیط و نمایش فیلم به صورت آنلاین داوری شد.
بهمن نورایی مدیر بازرگانی مرکز توسعه فیلم مستند و تجربی ، در این مدت یکی از داوران جشنواره TAK در ایالات متحده بود و 26 مستند از سراسر جهان در بخش رقابتی این رویداد شرکت کردند.
سرانجام ، مستند حافظ گوته به کارگردانی فرشاد فریشا حکمت جایزه بهترین موسیقی متن را بدست آورد. ساسان محبی نویسنده این مستند است و مستندی از جواد وطنی جایزه ویژه ای از کمیته ویژه خراج برای داوران این رویداد دریافت کرد.
برنده بهترین فیلم در جشنواره باستان شناسی و میراث فرهنگی ایالات متحده نیز موفق به دریافت فیلم The Mystery of Cave Brownick شد.
در این فیلم ، تأثیر ادبی حافظ بر برخی از آثار گوته ، به ویژه دربار شرقی – غربی و الهام بخش او از فرهنگ ایرانی و شرقی در آثار این نویسنده بزرگ بین المللی بررسی شده است.
در زیر خلاصه ای از موضوع مستند “جنگ ها” آمده است: ضمانت پل فارسک ، به عنوان مهمترین پل راه آهن ملی ایران ، تکمیل شده است. آیا می توان از این پل برای قطارهای مسافری و باری استفاده کرد؟

Comments

Popular posts from this blog

قالیباف: با توجه به شیوع کرونا، تعویق کنکور ضروری است

ایران اولین بار در جهان است که از تروریسم حمایت مالی می کند

سفر یک تیم عالی رتبه نظامی #آمریکا به #قطر