ایران اولین بار در جهان است که از تروریسم حمایت مالی می کند

ایالات متحده آمریكا به تعقیب “جمهوری اسلامی ایران” ادامه داد و تأیید كرد كه این ایران اولین بار در جهان است که از تروریسم حمایت مالی می کند.
گزارش اخیر وزارت امور خارجه آمریکا حاکی از حمایت تهران از گروه های تروریستی جهانی است.

گزارش وزارت امور خارجه آمریكا درباره تروریسم می گوید كه تهران از تروریسم حمایت مالی می کند و از گروه های تروریستی در سراسر جهان به ویژه شبه نظامیان “حزب الله” در لبنان از جمله بودجه ، آموزش و تجهیزات پشتیبانی می كند.

در این گزارش به نقش عوامل تهران در کشتن مخالفان ایرانی در خارج از کشور اشاره شده است.
وی همچنین خاطرنشان کرد که تهران سالانه بیش از ۷۰۰ میلیون دلار برای حمایت از گروه های تروریستی مانند حزب الله هزینه می کند.
اما تحت تحریم های شدید در سال ۱۳۹۸ توانایی ارائه حمایت مالی از تهران بسیار کاهش یافت.

وزارت امور خارجه آمریكا همچنین دولت ایران را به انجام عملیات تروریستی در آمریكای شمالی و جنوبی ، اروپا ، خاورمیانه ، آسیا و آفریقا متهم كرد.
این را هم اضافه کنیم که سپاه پاسداران و وزارت اطلاعات در ایران این عملیات را انجام دادند.

ایران به دلیل تحریم ها و تاج حمایت از سلاح های خود را قطع می کند

منابع آگاه گفتند که بیماری همه گیر ویروس کرونا و تحریم های آمریکا علیه تهران به شدت بر حمایت مالی و نظامی ایران از گروه های تروریستی ، به ویژه در عراق تأثیر می گذارد.

سه رهبر گروه های مسلح عراقی و یک مقام منطقه ای آشنا با فعالیت های ایران در عراق گفتند که فلج ناشی از ویروس کرونا ، به ویژه در ماه های اخیر ، تا حدودی پول نقد ایران را برای تروریسم مختل کرده است.

این سه رهبر افزودند که پولی که ایران تأمین می کند معمولاً برای عملیات نظامی مربوط به فعالیت گروههای مسلح در انجام حملات به اهداف ایالات متحده در نظر گرفته می شود.

یک فرمانده که به یک گروه مسلح قدرتمند متعلق است ، نشان داد که از زمان شیوع ویروس کرونا در اوایل سال جاری ، ایران تخصیص ماهانه خود به هر یک از چهار گروه بزرگ مسلح در عراق را به ۲.۵ تا ۵ میلیون دلار از دو تا سه میلیون دلار کاهش داده است.

رهبران توضیح دادند که کاهش تخصیص های مالی بر عملیات گروه های مسلح تأثیر می گذارد و آنها را مجبور می کند منابع مالی دیگری را برای عملیات نظامی و سلاح مانند منافع تجاری خود جستجو کنند.

پس چرا این بودجه برای حل مشکلات مردم ایران هدایت نشده است؟

Comments

Popular posts from this blog

قالیباف: با توجه به شیوع کرونا، تعویق کنکور ضروری است

سفر یک تیم عالی رتبه نظامی #آمریکا به #قطر