جهش «نجومی» قیمت کالاهای بهداشتی خارجی: خمیردندان ۵۰۰ هزار تومان

تصویر لینک

گزارش ها تأیید می کنند که با رشد قیمت دلار در بازار ایران ، قیمت نخ دندان و خمیردندان بسته به نوع کالا ۲۰۰ و ۵۰۰ هزار تومان افزایش یافته است.

علی شریعتی ، یکی از اعضای هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران ، هفته گذشته گفت که قیمت خمیردندان های خارجی "نجومی" شده است.

شریعتی به نمایندگی ها گفت: "حتی برخی از خمیردندان های خارجی بین ۳۰۰هزار تا ۵۰۰هزار تومان فروخته می شوند."

وی علت بسته شدن این محصول را ثبت سفارش محصولات دانست و گفت: "ممکن است تعدادی خمیر دندان در بازار وجود داشته باشد که از رده خارج شده اند."

شریعتی افزود: "یک خمیر دندان خوب بین ۶ دلار تا ۱۰ دلار هزینه دارد ، در حالی که خمیر دندان بین ۶ تا ۱۰ دلار است." بنابراین ، اگر هزینه حمل و نقل و سود خرده فروشی را در نظر بگیریم ، قیمت خمیر دندان حدود نیم میلیون تومان خواهد بود. "

قیمت هر دلار آمریکا در بازار ایران به ۳۲ هزار تومان رسیده است.

از طرف دیگر ، گزارش های دریافتی توسط ایران اینترنشنال حاکی از آن است که نخ دندان خارجی نیز در بازار نادر است و نوع موجود آن بی کیفیت یا حتی قدیمی است.

برخی از شهروندان می گویند که "نخ دندان موجود ایرانی یا به سرعت شکسته می شود یا بین دندان ها گیر می کند."

خبرگزاری رسمی دولت ایران همچنین در گزارشی در ۷ اکتبر همراه با برودت هوا و بحران کرونا افزایش قیمت کالاهای بهداشتی را تأیید کرد.

در همین راستا ، نگاهی به وب سایت های کالاهای آنلاین مانند دیجی کالا نیز تأیید می کند که قیمت برخی از مدل های خمیردندان از جمله سینسوداین ۲۹۶هزار تومان و ۳۹۷ هزار تومان است. اصالت و کیفیت آن مشخص نیست ، با قیمت های پایین تر و حدود شش هزار تومان دیده می شود.

دیجی کالا قیمت برخی محصولات غیر دندانپزشکی خارجی از جمله مارک های "گام" و "نعناع" را با قیمت های بیش از ۲۰۰هزار تومان ارائه می دهد. نمونه های ارزان قیمت این محصول حداقل با قیمت پنج هزار و ۶۵۰ تومان عرضه می شود.

با این حال ، باختیار العامبیجی ، رئیس انجمن شوینده ها ، صنایع بهداشتی و آرایشی بهداشتی ، کمبود خمیر دندان در بازار را انکار کرد و قیمت بالای خمیر دندان توسط تولید کنندگان را "غیرقانونی" توصیف کرد.

قیمت خمیر دندان و نخ دندان همزمان با قیمت سایر کالاها افزایش می یابد ؛ آخرین گزارش مرکز آماری ایران نشان داد که نرخ تورم سالانه کشور در سپتامبر سال جاری بیش از ۳۴ درصد بوده است.

Comments

Popular posts from this blog

قالیباف: با توجه به شیوع کرونا، تعویق کنکور ضروری است

ایران اولین بار در جهان است که از تروریسم حمایت مالی می کند

سفر یک تیم عالی رتبه نظامی #آمریکا به #قطر