فیس بوک: هکرهای ایرانی در انتخابات ایالات متحده دخالت کردند

تصویر لینک

فیس بوک اعلام کرد که هکرهای ایرانی هفته گذشته اطلاعات نادرستی را با هدف دخالت در انتخابات آمریکا منتشر کردند و این هکرها در عملیاتی قبلی در سال ۱۳۹۸ تعدادی از کشورهای خاورمیانه از جمله اسرائیل و عربستان را هدف قرار داده اند.

هفته گذشته ، مقامات آمریکایی ایران را به ارسال هزاران ایمیل تهدیدآمیز برای رای دهندگان آمریکایی متهم کردند و ویدئویی را منتشر کردند که نشان می داد هکرها وارد سیستم رای گیری در آمریکا می شوند.

و فیس بوک سه شنبه اظهار داشت که کارشناسان این شرکت پس از بستن حساب جعلی منتشر کننده این فیلم ، از طریق این حساب به بیش از ۲۰ حساب دیگر در فیس بوک و اینستاگرام رسیده اند و دریافتند که این حسابها به روند انتشار اطلاعات نادرست مرتبط هستند.

به گفته "فیس بوک" ، این عملیات تبلیغاتی ، که در حال حاضر غیرفعال است ، برخی از کشورها را در سال ۱۳۹۸ هدف قرار داده است ، از جمله عربستان سعودی و اسرائیل.

*

فیس بوک: هکرهای ایرانی نیز یک سال پیش کشورهای خاورمیانه را هدف قرار داده اند*

ناتانیل گلیچر ، رئیس امنیت سایبری فیس بوک ، گفت که در یک زمان این حساب ها سعی در انتشار شایعات مربوط به "قتل ها" در مسابقه آواز یوروویژن ۱۳۹۸ در اسرائیل داشتند.

گلیچر اضافه كرد كه تیم وی تعدادی پیوند به یك شبکه اطلاعاتی دروغین كه در ماه آوریل متوقف شده بود ، یافت كه به نظر می رسد به رادیو و تلویزیون ایران و چهره های مرتبط با دولت ایران پیوند خورده است.

رویترز به نقل از ۳ منبع آگاه گزارش داد که CIA هنوز دقیقاً در حال تحقیق درباره این است که چه کسی عملیات را در ایران و هدف آن را هدایت می کرد.

فیس بوک همچنین از تعلیق دو صفحه و ۲۲ حساب اینستاگرام کاربران مکزیکی و ونزوئلایی خبر داد و گفت: این حساب ها و صفحات برای انتشار مطالب خود با هویت های کاذب و سایر "رفتارهای هماهنگ غیرواقعی" در مورد اوضاع داخلی و سیاسی ایالات متحده از جمله روابط نژادی و فمینیستی استفاده شده است. و محیط زیستاعلام

Comments

Popular posts from this blog

قالیباف: با توجه به شیوع کرونا، تعویق کنکور ضروری است

ایران اولین بار در جهان است که از تروریسم حمایت مالی می کند

سفر یک تیم عالی رتبه نظامی #آمریکا به #قطر