ایران از امروز تحریم تسلیحاتی و رفع محدودیت های سفر اعلام می کند

تصویر لینک

در بیانیه ای که صبح امروز یکشنبه 18 اکتبر صادر شد ، وزارت امور خارجه ایران از پایان تحریم اسلحه و رفع محدودیت های سفر مقامات سیاسی و نظامی ایران مطابق با قطعنامه 2231 شورای امنیت خبر داد.

وزارت امور خارجه ایران گفت: "پایان دائمی و بدون قید و شرط تحریم تسلیحاتی و ممنوعیت سفر نیازی به صدور قطعنامه جدید ندارد و نیازی به بیانیه یا اقدامات دیگری از سوی شورای امنیت سازمان ملل نیست."

وزارت خارجه ایران در بیانیه ای گفت: "امروز یک روز بسیار مهم برای جامعه جهانی است که علی رغم تلاش های دولت آمریکا خود را به قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل و برنامه جامع اقدام مشترک (توافق هسته ای) متعهد کرده است."

وزارت امور خارجه ایران تأکید کرد ، از روز یکشنبه ، محدودیت های اعمال شده در انتقال سلاح به ایران و همچنین اقدامات مالی و خدمات مرتبط و کلیه ممنوعیت های ورود یا عبور از سرزمین های کشورهای عضو سازمان ملل که اعمال شده اند ، برای همیشه پایان می یابد. پیش از این ، در مورد برخی از شهروندان ایرانی و مقامات نظامی.

در این بیانیه آمده است: "عادی سازی همکاری دفاعی ایران با جهان از امروز یک پیروزی برای هدف چند جانبه گرایی و همچنین صلح و امنیت در منطقه ما است."

وزارت امور خارجه ایران گفت که "سلاح های نامتعارف ، کشتار جمعی و واردات بی رویه سلاح های معمولی جایی در دکترین دفاعی جمهوری اسلامی ایران ندارد."

گزارش شده است که 13 سال پیش ، شورای امنیت سازمان ملل متحد در زمینه تسلیحات ، ایران را تحریم کرد. سپس تحریم های بین المللی هسته ای اعمال شده علیه تهران در سال 2015 در وین به عنوان بخشی از توافق نامه بین ایران و 6 قدرت جهانی یعنی ایالات متحده ، روسیه ، چین ، فرانسه و انگلیس به همراه آلمان به حالت تعلیق درآمد.

طبق قطعنامه 2231 شورای امنیت ضمیمه توافق هسته ای ، تحریم تسلیحاتی اعمال شده علیه ایران پس از 5 سال ، یعنی امروز یکشنبه 18 اکتبر پایان می یابد.

Comments

Popular posts from this blog

قالیباف: با توجه به شیوع کرونا، تعویق کنکور ضروری است

ایران اولین بار در جهان است که از تروریسم حمایت مالی می کند

سفر یک تیم عالی رتبه نظامی #آمریکا به #قطر