مدیرعامل شرکت آبارات به دلیل انتشار ویدئویی به ده سال زندان محکوم شد

تصویر لینک

دادگاه بدوی محمد جواد شکوری مقدم ، مدیرعامل آبارات ، مهمترین سایت اشتراک ویدیو در ایران ، را به جرم ارسال فیلم کاربر خدمات اینترنتی ، به ١٠ سال زندان محکوم کرد.

وب سایت آیت الله ایران امروز به نقل از روابط عمومی آبارات نوشت که این حکم توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیس صادر شده است اما این حکم بدوی است و قابل تجدیدنظر است.

گفته می شود مدیر عامل شرکت ابرات به بارگذاری کلیپی از مصاحبه با کودکی متهم شده است که در آن بازپرس از کودکان می پرسد "آیا می دانید چگونه متولد شدم؟" وی به جرم "اشاعه فحشا" محکوم شد.

با این حال ، برخی از فعالان اینترنت در ایران انگیزه تشکیل پرونده برای مدیر عامل شرکت آپارات را "رقابت در داخل گروه بر سر منافع مالی بسترهای اینترنتی فعال تحت کنترل دولت ایران" توصیف می کنند.

آپارات یک سرویس بارگیری ویدیویی در ایران است که به دلیل انحلال سرویس یوتوب در ایران رشد چشمگیری داشته و توانسته است کاربران زیادی را در ایران جذب کند.

انتشار فیلم ها در سکوهایی مانند آبارات پس از انتشار مطابق با معیارهای جمهوری اسلامی مشمول سانسور و سانسور می شود. .

محمدجواد شکوری‌ مقدم علاوه بر تأسیس آپارات، بنیانگذار سایت‌هایی چون فیلیمو و شرمت هلدینگ صبا ایده نیز هست و پیش از این نیز چندین بار به دلیل انتشار محتوایی که سیستم قضایی جمهوری از آن با عنوان «مجرمانه» یاد می‌کند، احضار شده است.

Comments

Popular posts from this blog

قالیباف: با توجه به شیوع کرونا، تعویق کنکور ضروری است

ایران اولین بار در جهان است که از تروریسم حمایت مالی می کند

سفر یک تیم عالی رتبه نظامی #آمریکا به #قطر