مردانی: تعداد واقعی فوتی‌ها ۲/۵ برابر آمار رسمی است

تصویر لینک

پس از افزایش بی سابقه تعداد مرگ های ناشی از کرونا در ایران ، مسعود مردانی ، عضو ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا ، گفت که تعداد واقعی مرگ ها٢.۵ برابر بیشتر از آمار رسمی است. در همین حال ، وزیر بهداشت از ورود کشور به "تونل تاریک" ابراز نگرانی کرد.

مسعود مردانی ، سه شنبه، گفت: "تعداد مرگ های روزانه ناشی از کرونا به ۳۳۷ نفر افزایش یافته است و این تعداد نیز واقعی نیست و برای دانستن تعداد افرادی که در واقع هر روز می میرند ، باید این تعداد چند برابر شود. در ۲.۵ برای به دست آوردن شماره واقعی. "

وی همچنین یک بار دیگر با اشاره به پر بودن بیمارستانهای تعیین شده برای کرونا ، افزود: این بیمارستانها پر از بیمار است و هیچ تخت خالی یا شرایط مناسبی وجود ندارد.

مردانی با اشاره به این واقعیت که "همه ایران" از نظر شدت اپیدمی در قرمز است ، از عدم اجرای محدودیت های مصوب سفر انتقاد کرد.

پیش از این پلیس راهنمایی و رانندگی ایران اعلام کرده بود که به دلیل دیر اطلاع دادن به تصمیم دولت ، الزامات لازم برای اجرای این محدودیت ها را ندارد و فقط رویکرد "جهت و هشدار" را در پیش خواهد گرفت.

از سوی دیگر ، علی اکبر حقدوست ، استاد اپیدمیولوژی ، در یک مصاحبه تلویزیونی با هشدار درباره اینکه ایران به "اوج انتقال ویروس" رسیده است ، گفت: "به احتمال زیاد طی هفته های آینده تمام مناطق شهری و روستایی کشور در وضعیت جدی قرار خواهند گرفت."

سعید نمکی، وزیر بهداشت،‌ در جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا در آذربایجان غربی گفت: «وقتی آمار استان‌ها را نگاه می‌کنم، یکی از اضطراب‌های من این است که خدایی‌ناکرده به سیاه‌چاله‌ای بیفتیم که خروج از آن بسیار دشوار است.»

با بدتر شدن وضعیت شیوع بیماری،‌ به خصوص در پایتخت کشور، علاوه بر تذکرات روزهای گذشته برخی مقام‌ها از جمله اعضای شورای شهر مبنی بر ضرورت تعطیلی دو هفته‌ای، اکنون مدیرعامل کانون هموفیلی نیز خواستار تعطیلی «۱۵ روزه» این شهر شده است.

احمد قویدل در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر اشاره کرد این تعطیلی برای «جلوگیری از افزایش آمار فوتی‌ها» و «تنفس کادر درمان» ضروری است.

Comments

Popular posts from this blog

قالیباف: با توجه به شیوع کرونا، تعویق کنکور ضروری است

ایران اولین بار در جهان است که از تروریسم حمایت مالی می کند

سفر یک تیم عالی رتبه نظامی #آمریکا به #قطر