کرونا: پیش‌بینی ۲ میلیون سفر در تعطیلات، اعلام محدودیت‌ها برای تهران و ۴۳ شهر دیگر

تصویر لینک

علی رغم هشدارهای مربوط به افزایش آلودگی هوا و تشدید بحران کرونا در شهرهای ایران ، مرکز مدیریت راه های کشور پیش بینی می کند طی روزهای آینده دو میلیون سفر داشته باشد. در همان زمان اعلام شد که تهران و ۴۳ شهر دیگر تحت محدودیت های جدید قرار می گیرند.

وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ، پنجشنبه ، اول نوامبر ، اعلام کرد که تعداد مرگ های کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته به ۳۰۴ نفر رسیده است. در همین مدت ، ۵۴۷۱ بیمار جدید شناسایی شده و تعداد کل بیماران در کشور به بیش از ۵۵۰۰۰۰ رسیده است.

روز پنجشنبه ، وی از اعمال محدودیت ها برای مبارزه با شیوع کرونا در تهران و برخی از شهرهای دیگر خبر داد.

در جلسه حسن روحانی و روسای کمیته های ستاد ملی برای مقابله با کرونا ، تصمیم بر این شد که از دوشنبه 26 نوامبر تا پایان نوامبر ، ۵۰ درصد از حضور کارمندان دولت و دستگاه های اجرایی در تهران کاسته شود.

در همان زمان ، طبق کمیته های پزشکی و تأمین اجتماعی همان ستاد ، محدودیت های سختگیرانه ای از روز دوشنبه در ۴۳ شهر با بالاترین میزان آلودگی به مدت یک هفته اعمال می شود و در صورت لزوم تا هفته آینده تمدید می شود.

هشدار سفر در روزهای آینده

در حالی که تعداد روزانه بیماران کرونا بیش از ۵۰۰۰ نفر بود ، رئیس مرکز ملی مدیریت راه روز پنجشنبه ۱ نوامبر گفت: "ما انتظار داریم در روزهای آینده دو میلیون جاده ترافیکی داشته باشیم و مقصد اصلی در مازندران و گیلان است و بیشترین خروجی از تهران است" و این البرز خواهد بود.

وی همچنین خاطر نشان کرد که استان های شمالی "بیشترین انباشت خودروهای غیر خانگی" را دارند.

هفته گذشته ، فرماندهی ملی ضد کرونا ممنوعیت موقت تردد در پنج استان این کشور را تصویب کرد ، اما قبل از اجرا ، پلیس راهور اعلام کرد که به دلیل تأخیر در دریافت تصمیم توسط پلیس و برآورده نشدن الزامات آن ، رویکرد "بخشنامه" در پیش گرفته شده است.

Comments

Popular posts from this blog

قالیباف: با توجه به شیوع کرونا، تعویق کنکور ضروری است

ایران اولین بار در جهان است که از تروریسم حمایت مالی می کند

سفر یک تیم عالی رتبه نظامی #آمریکا به #قطر