آیا در انتظار قیام آبان دیگری هستیم؟

 

تصویر لینک

شایعاتی وجود دارد که حاکمان در ایران به دلیل شیوع ویروس کرونا در همه شهرها می خواهند شهرها را تعطیل کنند ، آیا این صحت دارد؟ یا آنها فقط از انقلابی دیگر در ایران می ترسند؟

همه مردم در ایران عصبانی هستند و پس از بیرون آمدن خامنه ای و پرسیدن مطالب زیادی در شبکه های اجتماعی ، به ویژه در توییتر که خواستار انقلاب دوم است ، منتشر شده است؟ کدام آبان؟.

رئیس جمهور ایران می گوید به دلیل گسترش ویروس کرونا و فشارهای شدید بر بخش بهداشت و درمان ، دولت مجبور است سیاست ها و محدودیت های جدیدی اعمال کند ، به گفته کارشناسان ، با بسته شدن همه جانبه از انتشار ویروس ویرانگر جلوگیری می کند.

روز یکشنبه ، ۲۵ آبان ، حسن روحانی مردم را به همکاری در برنامه های مبارزه با شیوع کرونا دعوت کرد.

در همین حال ، علی ربیعی سخنگوی دولت گفت که در جلسه روز یکشنبه کابینه در مورد "مبارزه با کرونا" ، تعطیلی شهر از شنبه ۲۲ دسامبر اجرا می شد."

چرا قیام آبان رخ داد؟

قیام آبان در ایران دلایل زیادی دارد که به موارد زیر اشاره می کنیم:

در ایران بیش از سه میلیون نفر بیکار وجود دارد که طبق گزارش های بانک جهانی نرخ بیکاری۱۲/۷ درصد است و گزارش های منتشر شده در سال ۱۳۹۴ نشان می دهد که حدود ۱۵ میلیون شهروند (از ۸۰ میلیون نفر) زیر خط فقر زندگی میکنند.

مطالعات همچنین نشان می دهد که حدود هفت میلیون دانش آموز از مدرسه گریخته اند و به دلیل شرایط بد اقتصادی به بازار کار هدایت می شوند ، زیرا بسیاری از استان ها فاقد خدمات اولیه و کیفیت زندگی هستند.

خواستار سرنگونی رژیم و لغو ولایت فقیه به اوج رسید.

Comments

Popular posts from this blog

قالیباف: با توجه به شیوع کرونا، تعویق کنکور ضروری است

ایران اولین بار در جهان است که از تروریسم حمایت مالی می کند

سفر یک تیم عالی رتبه نظامی #آمریکا به #قطر