رئیس مجلس ایران: مشکلات روزمره مردم ناشی از کمبودهای بسیاری است

 

تصویر لینک

محمد باقر قالیباف ، رئیس پارلمان ایران ، ریشه مشکلات معیشتی جامعه را ناشی از بسیاری از "کمبودها" توصیف کرد.

قالیباف ، در یک جلسه علنی پارلمان ، ۲۲ نوامبر ، با اشاره به مشکل گرانی گفت: "ما به عنوان یک راه حل کوتاه مدت برای مسئله گران ، ما به دنبال برنامه ای برای حل مشکلات زندگی مردم بودیم ، اما برخی در کشور به دنبال اتهامات سیاسی بودند. ما خوشحالیم که دولت به همان نتیجه رسید. "

قالیباف افزود: "مهم نیست که این طرح به نام وی اجرا شود ، مهم این است که این طرح در اسرع وقت اجرا شود."

پیش از این ، حسن روحانی در جلسه هیئت دولت ، چهارشنبه گذشته ، اعلام کرده بود که "یک سوم جامعه" برای جبران خسارت اقتصادی ناشی از بحران کرونا ، یک بسته زندگی ۴ ماهه دریافت می کند که شامل ۱۰۰ هزار تومان برای هر نفر خواهد بود.

برخی نمایندگان مجلس با استناد به سابقه مخالفت رئیس سازمان برنامه و بودجه با برنامه زندگی مجلس با عنوان "کمک های مردمی" ، از تصمیم دولت انتقاد کرده اند.

مرکز تحقیقات پارلمان: نرخ بیکاری واقعی در بهار گذشته 24٪ بود ، نه 9.8٪

مرکز تحقیقات پارلمان ایران اعلام کرد که در صورت شمارش افرادی که امید خود را برای یافتن شغل از دست داده اند ، نرخ بیکاری در بهار امسال به 24 درصد رسیده است.

براساس این گزارش ، گروهی از متقاضیان کار به دلیل گسترش کرونا از یافتن شغل منصرف شده اند و به همین دلیل در آمار بیکاران قرار نمی گیرند.

به گفته این مرکز ، این دلیل تأثیر شیوع کرونا در بازار کار در افزایش تعداد افرادی که به دنبال کار هستند ، به جای افزایش نرخ بیکاری است.

Comments

Popular posts from this blog

قالیباف: با توجه به شیوع کرونا، تعویق کنکور ضروری است

ایران اولین بار در جهان است که از تروریسم حمایت مالی می کند

سفر یک تیم عالی رتبه نظامی #آمریکا به #قطر