هزینه های بالای زندگی خانواده های ایرانی بیش از ۴۶٪ در طول یک سال

 


تصویر لینک

مرکز آمار ایران گفت که هزینه زندگی کالاها و خدمات در ماه نوامبر بیش از ۴۶ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است.

مرکز آمار ایران آخرین گزارش خود ، شنبه 21 نوامبر ، را منتشر کرد که در آن نشان داد تورم نقطه به نقطه کشور در نوامبر امسال به ۴۶.۴ درصد افزایش یافت و افزود که تورم در میان خانوارهای شهرها بیش از از ۴۵ درصد و در میان خانوارهای روستایی به بیش از ۵۰ درصد رسیده است.

این بدان معناست که خانواده ایرانی برای خرید "کالاها و خدمات مشابه" در نوامبر امسال ، در مقایسه با ماه مشابه سال قبل ، باید حدود ۵۰ درصد هزینه اضافی بپردازند.

این گزارش همچنین بیان داشت که تورم سالانه در ماه نوامبر به 29 درصد افزایش یافت. توجه داشته باشید که این نرخ به درصد تغییر در نرخ شاخص های قیمت در سال منتهی به این ماه ، در مقایسه با مدت مشابه سال قبل اشاره دارد.

گزارش جدید مرکز آمار ایران پس از آن منتشر می شود که مقامات ایرانی و گزارش های رسانه ای بیانگر هزینه های بالای زندگی و سطح پایین زندگی مردم ایران بوده اند.

در همین حال ، شورای نمایندگان کارگران ایران اخیراً اعلام کرد که خط فقر برای یک خانواده ۴ نفره به "۱۰ میلیون تومان" رسیده است و "نیمی از جمعیت ایران" زیر خط فقر زندگی می کنند.

مجله "اکونومیست" انگلیس در گزارش سالانه خود ، که اخیراً منتشر کرد ، نشان داد که قیمت کالاهای مصرفی در شهرهای مختلف جهان تحت تأثیر بحران کرونا افزایش یافته است ، که نشان می دهد بیشترین افزایش هزینه های زندگی در تهران بوده است.

غذا .. بالاترین نرخ تورم در سفره های خانواده های ایرانی

گزارش مرکز آمار ایران نشان می دهد که بیشترین نرخ تورم در این ماه مربوط به گروه مواد غذایی ، نوشیدنی ها و دخانیات است که نسبت به ماه مشابه سال قبل ۵۶ درصد افزایش داشته است.

بیشترین افزایش قیمت در این گروه مربوط به سبزیجات ، از جمله گوجه فرنگی و پیاز ، همچنین گوشت قرمز و مرغ و سپس روغن و چربی است.

جدول مرکز آمار ایران همچنین نشان می دهد که قیمت و عملکرد نان نسبت به سال گذشته تا ۶۰ درصد افزایش یافته است.

Comments

Popular posts from this blog

قالیباف: با توجه به شیوع کرونا، تعویق کنکور ضروری است

ایران اولین بار در جهان است که از تروریسم حمایت مالی می کند

سفر یک تیم عالی رتبه نظامی #آمریکا به #قطر