مشاجره ای میان چندین فرمانده سپاه پاسداران بر سر "ضعف" سرویس های امنیتی ایران

 

تصویر لینک

حسین دهقان ، وزیر دفاع سابق ایران و مشاور فعلی خامنه ای ، انتقادات راجع به نگهبان محسن فخری زاده را رد کرد و در همان زمان گفت که "ترور به دلیل انقیاد ، نفوذ و مخالفت بود" در ساختار امنیتی ایران.

دهقان در یک برنامه تلویزیونی اعلام کرد که تیم امنیتی فخری زاده "از سطح بالایی برخوردار است" و "آنها ماشین های مناسبی دارند".

این اظهارات در حالی است که هیچ گزارش رسمی در مورد تعداد محافظان و اتومبیل های همراه فخری زاده گزارش نشده است. با این حال ، جواد موکوی ، کارگردان مستند ، گفت: "تیم ترور فخری زاده 12 نفر بود ، در حالی که او 4 محافظ داشت و فخری زاده در یک ماشین ضد گلوله نبود."

وزیر دفاع پیشین ایران درباره ضعف در محافظت از فخری زاده اظهار داشت: "مأموران ترور" همیشه یک قدم از تیم امنیتی جلوتر هستند ، افزود که "قدرت" آنها این است که "زمان و مکان ترور را انتخاب می کنند" و آن را برنامه ریزی و اجرا می کنند.

دهقان تأکید کرد ، همزمان ، "دستیابی به موفقیت در آینده نگری اطلاعات کشور وجود دارد و این نفوذ ، نفوذ و نفوذ باید کشف شود".

قابل توجه است که قبل از کشته شدن فخری زاده ، انتقادهایی از عملکرد سرویس های امنیتی ایران وجود داشت.

از سوی دیگر ، حسین علایی ، فرمانده ارشد پیشین سپاه پاسداران ایران ، "این ترور را بر اساس اطلاعات دقیق انجام داده است" و ناشی از "ضعف در ساختار و سازوکارهای سرویس های امنیتی ایران" دانست.

از طرف خود ، محسن رضایی ، فرمانده سابق سپاه پاسداران نامه ای به حسن روحانی ، رئیس جمهور ایران ارسال کرد و در آن نامه گفت که "ادامه این ترورها نشان دهنده ضعف سازمان های اطلاعاتی در کشور است و این ضعف باید با تلاش مضاعف برطرف شود."

فریدون عباسی ، رئیس پیشین سازمان انرژی اتمی ایران ، انتقادات وارده در مورد ضعف سرویس های امنیتی را تکذیب کرد و گفت که "این ترور قرار بود 10 سال پیش انجام شود ، اما خنثی شد."

عباسی اظهار داشت که ، در سال 2008 ، "ترور برنامه ریزی شده بود" ، او ، محسن فخری زاده و مرد دیگری که حاضر به افشای نام خود نشد ، "اما ترور آشکار شد." وی گفت: "پس از کشف این ترور ، محافظت از فخری زاده شدت گرفت."

Comments

Popular posts from this blog

قالیباف: با توجه به شیوع کرونا، تعویق کنکور ضروری است

ایران اولین بار در جهان است که از تروریسم حمایت مالی می کند

سفر یک تیم عالی رتبه نظامی #آمریکا به #قطر