سخنگوی وزارت بهداشت:‌ ۵۰ درصد بیماران کرونا در آی‌سی‌یو فوت می‌کنند

 

تصویر لینک

سخنگوی وزارت بهداشت ایران ، سیما سادات لاری ، گفت که حدود ۵۰ درصد بیماران شریان کرونر در بخش مراقبت های ویژه مراکز درمانی جان خود را از دست دادند ، با بیان اینکه تعداد مرگ مشکوک به عروق کرونر در آمار رسمی محاسبه نشده است.

لری ، چهارشنبه ۱۹ نوامبر ، در یک کنفرانس مطبوعاتی تأکید کرد که در آغاز بحران کرونا ، سیستم آماری دقیق در ایران وجود ندارد. وی گفت: همه دنیا گیج بودند و ما همچنین در ایران چند ابزار داریم و در آمار مربوط به عفونت مانور زیادی نداریم. "تعداد موارد افزایش یافته است."

سخنگوی وزارت بهداشت همچنین اظهار داشت که ممکن است بسیاری از مرگ ها در آمار رسمی لحاظ نشده باشد.

به گفته لاری ، حدود ۵۰ درصد بیماران کرونا بستری در ICU می میرند.

وی افزود: مردم می توانند از صومعه ها آماری به دست آورند و در برخی روزها که آمار زیاد است ، ممکن است تعداد کل مرگ ، موارد مشکوک و احتمال مرگ در کرونا به چهار رقم رسیده باشد ، با اشاره به احادیث مربوط به این آمار.

یک مقام وزارت بهداشت ضمن رد پنهان کاری این آمار گفت: "من روزانه موارد احتمالی و مشکوک را اعلام نمی کنم ، اما این تعداد معمولاً بیشتر از موارد حساس بر اساس آزمایش PCR است."

لاری در ادامه گفت که آزمایشات عروق کرونر ۴۰٪ اشتباه است و "افراد مثبت قطعاً بیمار هستند ، اما افرادی که منفی نشان می دهند ممکن است بیمار باشند".

Comments

Popular posts from this blog

قالیباف: با توجه به شیوع کرونا، تعویق کنکور ضروری است

ایران اولین بار در جهان است که از تروریسم حمایت مالی می کند

سفر یک تیم عالی رتبه نظامی #آمریکا به #قطر