دستیار وزیر کار ایران: ۴۸ هزار کودک بدون تابعیت در کشور زندگی می کنند

 

تصویر لینک

احمد میدری ، دستیار وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ایران ، امروز سه شنبه هفدهم نوامبر گفت که 48000 کودک بدون تابعیت در کشور ثبت شده اند.

امروز ، سه شنبه ، میدری با اشاره به سرشماری فرزندان زنان ایرانی که با خارجی ها ازدواج کرده اند ، اظهار داشت: "وزارت رفاه اجتماعی ، با کمک صدا و سیما ، در تمام استان ها اعلام کرد ، زنان ایرانی متأهل با خارجی ها را به ثبت درخواست خود از طریق پیام کوتاه دعوت می کند. پس از دریافت پیام ها ، با ما تماس تلفنی برقرار کردیم. با استفاده از این زنان ، آمار خوبی در این زمینه کسب کردیم. "

وی با اشاره به اینکه 48 هزار کودک بدون ملیت وجود دارد ، افزود: وزارت کشور قبلاً این موارد را شناسایی کرده بود به طوری که تعداد آنها 6 هزار نفر بود.

اعلام این آمار در حالی صورت می گیرد که اخذ تابعیت برای کودکانی که حاصل ازدواج رسمی و ثبت شده نبوده اند در ایران غیرممکن است. بر این اساس ، ممکن است تعداد کل کودکان فاقد شناسنامه از رقم اعلام شده بیشتر باشد.

میدری گفت: ازدواج زنان ایرانی با اتباع خارجی و بچه دار شدن در تمام استان های کشور به یک مشکل تبدیل شده است.

شنبه گذشته ، مدیر کل امور اتباع و مهاجران خارجی در استانداری تهران از صدور اولین تابعیت برای فرزندی که از مادری ایرانی و پدری خارجی متولد شده است ، خبر داد. وی گفت: 18 هزار و 300 نفر برای دریافت شناسنامه در استان ثبت نام كرده اند.

قابل ذکر است که در ژوئن گذشته ، شورای نگهبان در ایران لایحه اصلاح قانون تابعیت فرزندان زنان ایرانی که با خارجی ازدواج کرده اند را "مشروط" تصویب کرد.

Comments

Popular posts from this blog

قالیباف: با توجه به شیوع کرونا، تعویق کنکور ضروری است

ایران اولین بار در جهان است که از تروریسم حمایت مالی می کند

سفر یک تیم عالی رتبه نظامی #آمریکا به #قطر