مترو شلوغ و ترافیک در تهران علی رغم آغاز محدودیت ها و هشدارهای عمومی

 

تصویر لینک

اگرچه محدودیت های سراسری برای مقابله با شیوع کرونا در ایران آغاز شد ، اما امروز شنبه ۲۱ نوامبر گزارش هایی مبنی بر ازدحام در مترو تهران و همچنین ترافیک در خیابان ها منتشر شده است.

برخی از روزنامه نگاران همچنین در توییتر گزارش دادند که برخی افراد محدودیت ها را جدی نمی گیرند و ترافیک در شهرها ادامه دارد.

با این وجود ، فرانوش نوبخت ، مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران ، صبح امروز شنبه به خبرگزاری فارس گفت: "طبق بررسی های اولیه ، تعداد مسافران تا حدودی کاهش یافته است ، اما امروز اولین روز محدودیت ها است و ما منتظر آمار دقیق تا پایان روز هستیم." .

طبق تصمیم ستاد ملی ضد کرونا ، از روز شنبه ، فقط مشاغل سطح اول مجاز به کار در استان تهران هستند و قوانین محدودیت ترافیک نیز اعمال می شود.

در این اطلاعیه رسمی همچنین اضافه شده است که مشاغل سطح اول شامل: فروشگاه های محصولات غذایی ، لوازم پزشکی ، مصالح ساختمانی ، تولید کنندگان و فروشندگان عینک شستشو. بازار تهران نیز از دسته "مشاغل پارک شده" محسوب می شود و همچنین تعطیل است.

با این حال اعلام شد که در شهرهای سرخ ، یک سوم کارمندان ادارات دولتی باید در محل کار خود حضور داشته باشند و بانک ها تعطیل نمی شوند.

در همین زمینه ، حسن روحانی ، رئیس جمهور ایران ، امروز شنبه ، پیشنهادی را اعلام کرد که هرکسی که از خانه بیرون می رود ، کارت شناسایی داشته باشد. وی همچنین اعلام کرد که به تعداد چک های روزانه افزوده خواهد شد.

قابل ذکر است که در سه هفته گذشته ، تعداد کشته شدگان کرونا از ۴۰۰ به بیش از ۴۸۰ نفر در روز افزایش یافته است.

حسینعلی شهریاری ، رئیس کمیته بهداشت مجلس ، هشدار داد که اگر سریال کرونا ویروس قطع نشود ، تعداد قربانیان اپیدمی در ماه های دسامبر و ژانویه ، به ١٠٠٠ و ١٢٠٠ مرگ در روز خواهد رسید.

Comments

Popular posts from this blog

قالیباف: با توجه به شیوع کرونا، تعویق کنکور ضروری است

ایران اولین بار در جهان است که از تروریسم حمایت مالی می کند

سفر یک تیم عالی رتبه نظامی #آمریکا به #قطر