طرح‌های دولت برای ردیابی بیماران مبتلا به کرونا؛ کنترل تلفن همراه و شماره ملی

 مقامات دولت ایران از برنامه ریزی برای ردیابی بیماران کرونر قلب خبر داده اند. از جمله این برنامه ها نظارت بر تلفن همراه و کارت ملی است.

امروز ، شنبه ، حسن روحانی ، رئیس جمهور ایران گفت که طرحی در ستاد ملی برای مقابله با کرونا ارائه شده است و ستاد کرونا ، تحت نظارت وزارت کشور ، آن را بررسی خواهد کرد.

طبق این برنامه ، افراد باید هنگام خروج از خانه دارای شناسنامه ملی یا کارت شناسایی معتبر با شماره ملی باشند تا فرد آلوده وارد سیستم حمل و نقل یا جوامع نشود.

محمد جواد آذری ، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ، نیز دستور تشکیل "کمیته ویژه ای برای مبارزه با کرونا" را صادر کرد.

از جمله وظایف این کمیته می توان به "مراقبت از قرنطینه الکترونیکی" و "کنترل اضطراری و فوری بیمار" اشاره کرد. براساس گزارش ها ، این اطلاعات از طریق تلفن های همراه افراد استخراج خواهد شد.

ایران اینترنشنال در تاریخ ۶ آوریل سندی صادر کرد که طبق آن وزارت کشور وزارت بهداشت را ملزم به استفاده از "داده های وزارت ارتباطات" برای کنترل وضعیت ترافیک بیماران عروق کرونر می کند تا در صورت ترخیص از قرنطینه در منزل ، پلیس بتواند آنها را به خانه سالمندان منتقل کند. انتقال عمومی

روز جمعه ، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران اعلام کرد که تمام مسافران هواپیماها و قطارهای بین شهرها با پایگاه داده کرونا سازگار می شوند و از جابجایی بیماران جلوگیری می کنند.

ازیری جهرمی افزود که چندین نفر با کرونا روز جمعه از فرودگاه بازگشتند.

وی همچنین نوشت تاکسی های آنلاین تپسی و اسنپ حساب چند صد راننده کرونا را به حالت تعلیق درآورده است.

برخی از کاربران شبکه های اجتماعی این طرح را به عنوان اشتراک غیرقانونی اطلاعات شخصی توسط دولت توصیف کردند. از سوی دیگر ، برخی از کاربران دلیل عدم اجرای این برنامه ها از ابتدای شیوع کرونا در ایران را مورد انتقاد قرار دادند.

دولت ایران از روز شنبه محدودیت هایی را علیه این کشور وضع کرده است. در همین حال ، سخنگوی کرونا گفت که این محدودیت ها برای ١۶۰ شهر قرمز ، ۲۰۸ شهر نارنجی و ۸۰ شهر زرد اعمال می شود.

علیرضا رئیسی اظهار داشت که 53 میلیون نفر در شهرهای قرمز زندگی می کنند.

Comments

Popular posts from this blog

قالیباف: با توجه به شیوع کرونا، تعویق کنکور ضروری است

ایران اولین بار در جهان است که از تروریسم حمایت مالی می کند

سفر یک تیم عالی رتبه نظامی #آمریکا به #قطر