شهرداری تهران: از هر 10 قشر جامعه 7 طبقه زیر خط فقر هستند

 

مجید فراهانی ، رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهرداری تهران با اشاره به افزایش سرقت و آسیب های اجتماعی گفت: 7 قشر جامعه زیر خط فقر هستند.

فراهانی در جلسه شهرداری تهران گفت: "در بازدید از پناهگاه ها هفته گذشته مشخص شد که تعداد مراجعه به پناهگاه ها دو برابر شده و میزان سرقت ها نیز دو برابر شده است. بر اساس نظارت ها ، آسیب های اجتماعی در میان گروه های متوسط ​​و فقیر افزایش یافته است."

وی با بیان اینکه از هر 10 قشر جامعه 7 نفر زیر خط فقر زندگی می کنند و فقط 3 گروه بالای خط فقر زندگی می کنند ، گفت: "ما قبلاً هرگز با چنین وضعیتی روبرو نبوده ایم."

علی رضا حیدری ، عضو شورای کار در اکتبر گذشته به ایلنا گفت که خط فقر مطلق درآمدی است که از یک تا دو دلار در روز متغیر است و افزایش قیمت دلار "تأثیر ملموسی" بر زندگی اقشار مختلف جامعه دارد. از جمله کارگران و کارمندان.

از سوی دیگر ، به گفته مقامات دولتی ، حداقل دو میلیون نفر از زمان بحران کرونا کار خود را از دست داده اند و نظرسنجی ها نشان می دهد که مصرف گوشت ، برنج و میوه برای 70 درصد خانواده های بیکار به طور چشمگیری کاهش یافته است.

با اعلام کاهش قدرت خرید خانواده ها و کارگران در ایران ، فعالان شبکه های اجتماعی و تحلیل گران اقتصادی از نحوه تنظیم بودجه سال آینده توسط دولت حسن روحانی و تخصیص بودجه کلان به گروه های مذهبی و گروه های نظامی انتقاد کردند.

Comments

Popular posts from this blog

قالیباف: با توجه به شیوع کرونا، تعویق کنکور ضروری است

ایران اولین بار در جهان است که از تروریسم حمایت مالی می کند

سفر یک تیم عالی رتبه نظامی #آمریکا به #قطر