در طی دو ماه حداقل ۱۴ کودک در ایران خودکشی می کنند

 


در طی دو ماه حداقل ۱۴ کودک در ایران خودکشی کردند
براساس گزارش ها از داخل ایران ، طی دو ماه گذشته ۱۴ کودک به دلیل خودکشی جان خود را از دست داده اند.

قابل ذکر است که پدیده خودکشی کودک و نوجوان در ایران به دلیل مشکلات اقتصادی و آسیب های اجتماعی از اکتبر گذشته افزایش یافته و همچنان ادامه دارد.

محمد مهدی تینکویان ، دستیار وزیر ورزش و جوانان ، نسبت به خودکشی در کودکان زیر ۱۵ سال هشدار داد و گفت که سن خودکشی کاهش یافته و میزان آن افزایش یافته است.

این مقام دولتی آماری از خودکشی کودکان ارائه نکرده است ، اما طبق آمار قبلی که توسط سازمان پزشکی قانونی صادر شده ، میزان خودکشی سالانه در میان نوجوانان ایرانی از ۷ درصد فراتر می رود.

با این حال ، هیچ شفافیتی در اخبار مربوط به خودکشی وجود نداشت و در برخی موارد علت مرگ علنی نشد.

 تاریخچه برخی خودکشی ها ، طبق منابع رسمی

در تاریخ ۳۰ نوامبر ، پلیس هرمزگان اعلام کرد که دو دختر ۸ و ۱۲ ساله به دلیل "مشکلات خانوادگی" در شهر بندرعباس خودکشی کرده اند و یکی از آنها فوت کرده است. غلامرضا جعفری ، فرمانده پلیس هرمزگان ، گفت که این دو دختر به دلیل "اختلافات شدید خانوادگی" و تحت تأثیر "خودکشی یک دوست" خودکشی کردند.

روز شنبه ، ۱۲ دسامبر ، پسر بچه ای ۱۲ ساله در منطقه سعدآباد تهران بر اثر اصابت گلوله به کلت کمری جان خود را از دست داد.

به گزارش روزنامه "ایران" ، این پسر قبل از خودکشی انگیزه های خود را جلوی دوربین بیان کرده و به مدت ۱۲ دقیقه یک کلیپ ویدیویی از خود به جای گذاشته و در آن گفته است که از زندگی "خسته" است و نمی تواند آن را ادامه دهد. طبق تحقیقات جنایی پلیس ، والدین این کودک ۱۲ ساله مدتی قبل از هم جدا شدند و او با پدرش که پزشک بود زندگی می کرد.

در همین حال ، پلیس آبادان روز شنبه ، ۱۲ دسامبر ، گزارش داد که یک پسر ۱۷ ساله در روستای ابوشناک اقدام به خودکشی و مرگ یک پسر ۱۷ ساله کرده است. پلیس اظهار داشت که مرد جوان با حلق آویز خودکشی کرد.

روز شنبه ، ۱۲ دسامبر ، پلیس تهران در غرب پایتخت خبر از خودکشی پسر ۱۶ ساله ای داد که خود را از طبقه پنجم ساختمان انداخت. وب سایت "رکنا" نوشت: "محققان در تحقیقات میدانی دریافتند که پسر نوجوان با خانواده خود در تضاد نیست و تنها سناریویی که در تحقیقات یافت شد فرضیه خودکشی وی تحت تأثیر بازی مومو بود."

عصر روز یکشنبه ، سیزدهم دسامبر ، آریان اچ ، پسری ۱۳ ساله در مهاباد بر اثر دار آویختن و خودکشی درگذشت. انگیزه خودکشی اعلام نشده است اما به گفته سایت خبری "کردبا" این کودک در منطقه "تیپ تیپ" در جنوب مهاباد که منطقه ای با شرایط اقتصادی نامناسب است زندگی می کند.

Comments

Popular posts from this blog

قالیباف: با توجه به شیوع کرونا، تعویق کنکور ضروری است

ایران اولین بار در جهان است که از تروریسم حمایت مالی می کند

سفر یک تیم عالی رتبه نظامی #آمریکا به #قطر