بعد از اینکه راهنما واردات واکسن غربی را ممنوع کرد ... روحانی: ایرانی ها واکسن های خارجی را آزمایش نمی کنند

 

  
روحانی: ایرانی ها آزمایش واکسن خارجی نخواهند کرد


یک روز پس از اعلام رهبر ممنوعیت واردات واکسن از ایالات متحده و انگلیس ، حسن روحانی اعلام کرد که مردم ایران "به ابزاری برای آزمایش واکسن های خارجی تبدیل نخواهند شد".

رئیس جمهور ایران در جلسه ای در مقر ملی ضد کرونا گفت: "ما واکسن هایی داریم که زودتر از موعد وارد کشور شده اند ، اما این واکسن ها برای آزمایش روی افراد بود که توسط وزارت بهداشت پذیرفته نشد."

روحانی اسامی واکسن ها را مشخص نکرد ، اگرچه در آزمایش های انسانی واکسن به طور داوطلبانه به تعداد محدودی از افراد تزریق می شود.
همچنین یک برنامه واکسن برای همه شهروندان آمریکایی و اروپایی در نظر گرفته شده است.

روحانی همچنین گفت که ایران بیش از 40 روز برای خرید واکسن کرونا به دنبال بودجه بوده است و "این یکی از جنایاتی است که ایالات متحده علیه ایران مرتکب شده است".

وی افزود: "خرید و تهیه واکسن از جمله اولویت هایی است که در زمان مناسب و با شرایط اعلام شده و در دسترس عموم قرار خواهد گرفت."

قابل ذکر است که دو روز پیش ، ایرج حریرچی ، دستیار وزیر بهداشت ، گفت که ایران هنوز قراردادی برای خرید واکسن های دیگر به غیر از واکسن های ارائه شده در برنامه Kovacs سازمان بهداشت جهانی امضا نکرده است.

گزارش شده است که سازمان بهداشت جهانی برنامه کوواکس را رصد می کند و در حال کار برای خرید و توزیع واکسن کرونا در کشورهای کم درآمد و متوسط ​​است.

دیروز ، جمعه ، رهبر معظم انقلاب علی خامنه ای واردات "واکسن کرونا آمریکایی یا انگلیسی" به ایران را ممنوع کرد و گفت که وی به واکسن کرونا ساخت فرانسه اعتماد ندارد.

Comments

Popular posts from this blog

قالیباف: با توجه به شیوع کرونا، تعویق کنکور ضروری است

ایران اولین بار در جهان است که از تروریسم حمایت مالی می کند

سفر یک تیم عالی رتبه نظامی #آمریکا به #قطر