ایران علیرغم نگرانی شهروندان ، یک کمپین به نفع واکسن محلی کرونا راه اندازی می کند

 


در اجرای دستور مقام معظم رهبری علی خامنه ای مبنی بر ممنوعیت واردات "واکسن انگلیس و آمریکا" برای کرونا ، برخی از رسانه ها و مقامات رژیم ایران کمپینی را برای حمایت از واکسن داخلی و تبلیغ علیه واکسن های خارجی آغاز کردند و آنها نظرسنجی هایی را در این زمینه منتشر کردند.

با این حال ، برخی از نظرسنجی های رسانه های اجتماعی سلامت ، تردید قابل توجهی در مورد واکسن های داخلی و تمایل بیشتر به واکسن های خارجی در بین شهروندان را نشان می دهد.

در یک زمینه موازی ، برخی از پیروان ایران اینترنشنال پیام هایی در این زمینه ارسال کردند و از عدم شفافیت در مورد واکسن محلی انتقاد کردند.

یک خانم 70 ساله گفت: "من ترجیح می دهم به ویروس کرونا ویروس آلوده شوم و بمیرم تا اینکه موش واکسن را آزمایش کند. من نمی دانم از کجا آمده است."

یک پرستار در یک مرکز درمانی گفت: این نگرانی برای ما به عنوان کادر پزشکی وجود دارد که اگر این واکسن ها به طور علمی آزمایش نشوند ، می توانند سیستم بهداشتی را از بین ببرند و هیچ کس به این موضوع توجه نمی کند.

از طرف خود ، یک داروساز دیگر گفت: "سالها گفته شده است که ما در تولید داروها خودکفا هستیم ، در حالی که در حقیقت اینطور نیست. داروهای داخلی اغلب برای بیماران مشکلاتی ایجاد می کنند ، مانند کسانی که به تالاسمی مبتلا هستند ... اکنون این واکسن واقعاً به صورت محلی تولید می شود ، نه هر کسی می داند ... "

قابل ذکر است که در روزهای اخیر ، شرکت رادیو و تلویزیون ایران ، رسانه ها و مسئولان سیستم اخباری را علیه واکسن "Pfizer-Biontech" و "Moderna" منتشر کرده اند که حاکی از احتمال مرگ ، فلج ، جهش ژنتیکی و کاشت سیستم موقعیت یابی جهانی (GPS) در بدن افراد ، ادعاهای بعدی تایید نشده است.

این در حالی است که اکثر کشورهای اروپایی و آمریکایی و همچنین کشورهای منطقه واکسن Pfizer را به همراه سایر واکسن های ساخت چین و انگلیس خریداری کرده اند که مورد تأیید نهادهای بین المللی از جمله سازمان بهداشت جهانی و آژانس داروهای اروپایی قرار گرفته است.

Comments

Popular posts from this blog

قالیباف: با توجه به شیوع کرونا، تعویق کنکور ضروری است

ایران اولین بار در جهان است که از تروریسم حمایت مالی می کند

سفر یک تیم عالی رتبه نظامی #آمریکا به #قطر